dijous, 29 de maig del 2008

Cap a la llibertat

Fa ja uns quants dies que he començat a experimentar una sensació que es difícil d’expressar i que només es pot explicar en el moment en què t’acostes, o t’acosten, a l’etapa final de la vida laboral.

En aquesta circumstància, hom fa balanç professional del que ha fet, del que hauria volgut fer i del que no ha pogut fer, i es marca noves fites, perquè la vitalitat, de vegades, no va paral·lela a la cronologia i et sembla que les circumstàncies no et fan justícia.

Segur que això és una percepció errònia, perquè les possibilitats que es presenten en el moment que camines cap a la llibertat no són mesurables i menys per a un mateix, engrescat en un pensament de final d’etapa, que no et deixa veure mes enllà.

Malgrat aquesta constatació, no es poden donar consells iguals per a tot hom , perquè afortunadament no existeixen dues persones iguals i l’experiència acumulada, pot ser oferta per graduar la sortida definitiva en el temps, d’una vida professional que se’ns dubte marca, i molt.

Es per això, i per que somiar no costa diners, que em plantejo continuar actiu, més lliure i oferint la meva experiència a qui pensi que la pot utilitzar, entre els quals, jo mateix.

Com fer-ho conèixer, que s’entengui i que s’apreciï, no depèn només d’un mateix, sinó també dels que et rodegen en aquest moment, i creguin en les teves capacitats i t’ofereixen aquesta possibilitat.

Un dels mitjans a utilitzar es aquest blog i per això, i si es possible amb regularitat, tractaré d’utilitzar-lo, per establir aquesta relació, d’acció-reacció.

Ah!. No penseu que oblido la meva vida familiar. Aquesta, encara que els que em coneixen bé poden pensar que de vegades la poso en segon lloc, sempre l’he tingut present i ara encara més, no només per egoisme sinó per maduresa i perquè la dinastia creix i les obligacions, en aquest moment, augmenten.

I ben content que n’estic.